Головна
Реєстрація
Вхід
Субота
23.09.2017
08:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Методична робота в позашкіллі

Меню сайту

Категорії розділу
Книги, журнали [2]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 123

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

 Ігри, розваги 

Автор-укладач:

Гаврилюк Валерій Юрійович,

завідуючий НМК позашкільної освіти Київського обласного

інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів,

керівник гуртка-методист

 

Інтелектуальна гра «Команда-невидимка»

Для дітей середнього та старшого шкільного віку

 

Мета: сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних та творчих здібностей вихованців; формувати культуру знань, спілкування, мовлення; розвивати увагу та пам'ять; спонукати до самоосвіти та самовдосконалення.

Обладнання та оформлення:

1.  Годинник, сигнальні картки, ігрове табло

2.  Плакат з написом «Вчитися і не розмірковувати – марно витрачати час. Конфуцій».

Вступ

Привітання команд. Ознайомлення з умовами та правилами гри.

Умови та правила гри:

1.  Участь у грі беруть 2-4 команди.

2. Команди-учасниці змагаються між собою за правилами «Брейн-рингу» з єдиним доповненням – після кожної правильної відповіді з команди, що відповідала, вибуває один гравець.

3.  Гра закінчується повним «зникненням» команди-переможця або переможцем стає команда, в складі якої залишилося менше гравців.

 

Основна частина

Орієнтовний перелік запитань

1.     У Франції існує давній звичай – при народженні дитини батьки запалюють поруч з немовлям безліч свічок, називаючи їх іменами різних святих... А що відбувається далі? Навіщо потрібен такий ритуал? (Батьки дитини вибирають їй ім’я. Новонароджена дитина отримує ім’я того святого, яке мала свіча, що згасла останньою).

2.     Легенда розповідає, що одного разу в будинку фінського селянина протікав дах. Він розтопив піч, а в цей час на вулиці розпочався дощ. Що винайшов фінський селянин внаслідок такого збігу обставин? (Так з’явилася сауна).

3.     На початку ХVІ ст. іспанський мореплавець відкрив ці острови і через важкі навігаційні умови назвав їх островами Диявола. Ми ж називаємо їх ім’ям  першовідкривача. Як саме? (Бермудські острови, названі на честь Хуана Бермудеса).

4.     Якби в 1870 році майже повністю не згоріло місто Чикаго, сьогоднішня Америка, можливо, була б зовсім не схожа на ту, якою ми звикли бачити її зараз. Чому? (У Чикаго почали будувати хмарочоси, щоб вирішити житлову проблему).

5.     Ви безперечно знаєте як відбувається процес дистиляції води. Нагріванням  воду випаровують, а потім – збирають шляхом конденсації. Скажіть, що в перекладі з латинської мови означає слово «stilla»? (Крапля)

6.     У ХІХ ст. на Волзі самим вигідним та корисним вантажем для нової баржі вважалася астраханська сіль. Власники нових барж навіть відмовлялися  перевозити більш прибуткові вантажі, надаючи перевагу саме солі. Чому? (Просолений корпус баржі був краще захищеним від гниття деревини і судно використовувалося довше).

7.     Ескімоси – типовий приморський народ і все їх життя тісно пов’язане з морем. Однак, у поведінці ескімосів є характерна особливість, що суттєво відрізняє їх від переважної більшості інших народів, які заселяють узбережжя морів та річок. Чим ескімоси відрізняються від них? (Ескімоси не вміють плавати).

8.     В залі одного з музеїв Санкт-Петербурга зберігається сталевий прутик часів Петра І, зав’язаний міцним вузлом. Таку форму йому надали самі російські металурги. Для чого вони це зробили? (Це було зроблено для демонстрації якості металу, який не має ні тріщин, ні надломів).

9.     1 січня 1502 року, коли кораблі ескадри Америго Веспуччі, мандруючи вздовж берегів Південної Америки, підійшли до гирла невідомої великої і багатоводної ріки, вони назвали її португальською мовою «Річка січня». А як називаємо річку ми? (Ріо-де-Жанейро).

10.      Досвідчені водії вважають передаварійною ситуацію, коли перед автомобілем падає футбольний або волейбольний м’яч. Чим викликаний панічний страх автомобілістів перед цим здавалося б тендітним предметом? (Слідом за м’ячем  на дорозі може з’явитися дитина).

11.      Проводжаючи дружину або служницю на базар за покупками, стародавній  грек давав їй традиційну настанову: «Мовчи, жінко!». А чому жінкам потрібно було  мовчати? (Жінки тримали гроші в роті).

12.      Історика Геродота традиційно називають батьком історії. Англійця Джека Браутона, що жив у XVIII ст., також прозвали батьком. Серед його надбань – винайдення рукавичок, але не жіночих, та розробка кодексу, але не кримінального. Батьком чого вважають Браутона? (Браутона вважають батьком боксу).

13.      Майже усі народи Землі користуються десятичною, або п’ятиричною системою числення. Це не випадково, адже у всіх людей на руках по п’ять пальців. А ось індіанці племені юкі протиставляють себе іншим і рахують четвірками, хоча у них також по п’ять пальців. А чого в них (як, до речі, і в нас) по чотири? (Проміжків між пальцями, якими рахують).

14.      25 січня 1924 року у французькому місті Шамоні урочисто відкрилися перші зимові Олімпійські ігри. В програму цих міжнародних змагань входили 5 зимових видів спорту, що були найбільш популярними в той час: лижі, ковзанярський спорт, бобслей, фігурне катання та ... Назвіть п’ятий вид спорту. (Хокей).

15.      Ми звикли до того, що професія друкарки – суто жіноча. Але з появою перших механічних друкарських машинок робота на них вважалася виключно чоловічою професією. Назвіть основну причину цього? (Робота вимагала великої фізичної сили).

16.      Робити це під час їжі ми вважаємо проявом невихованості. А корейці, навпаки, саме так дякують господині, демонструючи своє захоплення смачною стравою. Що ж роблять корейці? (Голосно чавкають).

17.      Незважаючи на боротьбу за здоровий спосіб життя, американці за останні 10 років в середньому стали набагато товстішими. Дивно, але більшість вчених-дієтологів пояснюють, що зайва вага викликана якраз прагненням вести здоровий спосіб життя. Як пояснити такий парадокс? (Потовстішали тому, що кинули палити).

18.      Під час одного з урочистих бенкетів маловідомий піаніст-хвалько сказав, що зможе зіграти будь-який музичний твір. Почувши це, Моцарт швидко написав на аркуші паперу кілька нот і хвалько знітився. «Потрібна третя рука, щоб зіграти це» – сказав він. Однак відомий композитор довів усім, що це не так. Як йому це вдалося? (Моцарт натиснув на клавішу фортепіано носом).

19.      Існують легенди про те, що змії гіпнотизують жертви своїм поглядом. Підставою для цього є неморгаючий погляд змії. А чому змії не моргають? (У змій відсутні рухомі віки; їх очі надійно захищені прозорими нерухомими віками).

20.      У ХVІ-ХІХ ст. обов’язковим атрибутом школярів поруч з пером, чорнильницею, олівцем, пісочницею була шкоринка хліба. Як вона використовувалася? (В якості гумки для олівця).

21.      Те, що не вдалося здійснити цьому герою нідерландської легенди, вдалося зробити видатному португальському мореплавцю Васко да Гаммі у 1497 році. Як ми називаємо цього героя легенди? (Летючий Голландець, якому так і не вдалося обігнути мис Доброї Надії).

22.      Під час епідемій чуми у середньовічній Європі в тих містах, куди епідемія ще не прийшла, цілими днями дзвонили в усі дзвони. Вважалося, що це відлякує страшну хворобу від міста. Як? (Дзвони відлякували пацюків – основних носіїв епідемії чуми).

23.      Оригінальне латиноамериканське бойове мистецтво капоейра було створене чорношкірими рабами, що захищалися від гніту колонізаторів. Одним із найважливіших факторів, що вплинув на стиль бою капоейра, була юридична заборона рабам піднімати руку на свого господаря. У якій формі це проявилося? (Бойове мистецтво базується на пересуванні на руках та ударах ногами).

24.      На межі XVIII-XIX ст. англійський алфавіт нараховував не традиційні 26 літер, а на одну букву більше. Так тривало недовго, але і в наш час ми можемо побачити цю «мертву» літеру у деяких назвах. Назвіть або напишіть цю букву. (Амперсанд – &).

25.      Окрім відомого усім Північного полюсу в Північному Льодовитому океані існує і так званий полюс недоступності, відомий небагатьом. А з якого континенту – Європи, Азії чи Америки до нього найближче? (Полюс недоступності є рівновіддаленим від усіх материків).

 

Заключна частина

Підведення підсумків гри. Визначення переможців.

 

Використана література:

1.  Баландин Б.Б. 1001 вопрос для очень умных (с подсказками для остальных). –  М., 2002. – 480 с.

2.  Большая энциклопедия знатоков / Сост. Ю.Хайлин. – Донецк: Сталкер, 2002. – 496 с.

3.  Комарова И.И., Бородычева Е.С. Что? Где? Когда? Блиц-энциклопедия. – М., 2000. – 864 с.

4.  500 запитань і відповідей допитливим / Авт.-упоряд. Г.Я.Фомичов. – К., 1995. – 112 с.

5.  Энциклопедия – школьнику / Сост. Яковенко Г.П., Яковенко Н.Г. – К.: МП Сканнер, 1994. – 464 с.

6.     Яременко Н.В., Гаврилюк В.Ю., Мальцева І.О. Організація діяльності клубів інтелектуальних ігор у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах: Навчально-методичний посібник. – Біла Церква: КОІПОПК, 2004. – 176 с.

7.     Яременко Н.В. Нетрадиційні підходи до проведення вікторин: Методичні рекомендації та матеріали. – Біла Церква: КОІПОПК, 2002. – 53 с.


Пошук

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz